نشریه دبیرستان دخترانه روشنگران

نشریه دبیرستان دخترانه روشنگران

نشریه دبیرستان دخترانه روشنگران با هدف ارائه توضیحاتی جامع در خصوص این مجموعه به والدین و دانش آموزان عزیز تدوین می شود. این نشریه که هر سال تحت نظر مدیریت مجموعه و جمعی از پرسنل طراحی می شود حاوی مطالب جامعی درباره دبیرستان دخترانه روشنگران، مدیریت مجموعه، استراتژی و اهداف، مشاوران و معاونت، برترین ها و قبولی های کنکور می باشد.

در ادامه شما می توانید با کلیک بر روی لینک زیر نشریه دبیرستان دخترانه روشنگران را دانلود نمایید. این نشریه به صورت پی دی اف در اختیار والدین گرامی می باشد. در نظر داشته باشید که صرف چند دقیقه وقت برای مطالعه نشریه ما می تواند شما را در انتخاب بهترین مدرسه برای فرزندتان یاری کند.

در ادامه توضیحات مختصری در باره هر بخش از نشریه ارائه شده است. این که چرا دبیرستان دخترانه روشنگران را انتخاب کنید و چگونه به ما اعتماد کنید یکی از مهم ترین سؤالاتی است که ما تلاش کرده ایم به آن پاسخ دهیم. کافی است تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

نشریه دبیرستان دخترانه روشنگران

چرا دبیرستان دخترانه روشنگران!

دبیرستان دخترانه روشنگران یکی از برترین دبیرستان های استان تهران می باشد. در حقیقت مجموعه روشنگران که از سال 1378 به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرده است، سالیان سال از که فرزندان این مرز و بوم را در راه کسب علم یاری می کند. تجربه چندین سال مدیریت مدرسه در نقاط مختلف تهران خالق این مجموع بی نظیر بوده است.

مدیریت مجموعه روشنگران سرکار خانم آذری، یکی از مدیران توانمند این سرزمین هستند. ایشان با لطف حق توانسته اند در سال 1378 پس از تأسیس هنرستان روشنگر و مجتمع آداب دبی در کشور امارات، دبیرستان دخترانه روشنگران را نیز تأسیس کنند. سال ها زحمات سرکار خانم آذری در کنار پرسنلی بی نظیر سبب شده تا خروجی این مجموعه فرهیختگان روشنگران باشد.

یکی از مهم ترین نکاتی که در خصوص مجموعه روشنگران باید ذکر کرد، پشتیبانی ویژه پرسنل از دانش آموزان می باشد. کادر بی نظیر این دبیرستان به خصوص مشاوران نقش به سزایی در این زمینه دارند. مشاوران مدرسه ارتباطی تنگاتنگ و ویژه با دانش آموزان دارند و روزانه مشغول آنالیز وضعیت تحصیل آن ها هستند.

با توجه به شرایط کنونی و شیوع بیماری کرونا در پی تعطیلی مدارس و مجازی شدن کلاس ها، روشنگران دانش آموزان خود را رها نکرد. مدیریت دبیرستان دخترانه روشنگران با اتخاذ تصمیماتی در خصوص مجازی شدن کلاس ها، بستری بسیار مناسب برای برگزاری کلاس ها را فراهم کرد.

به این ترتیب که دانش آموزان با اتصال به سامانه کلاس های آنلاین دبیرستان دخترانه روشنگران می توانند وارد کلاس شوند. کلیه دانش آموزان باید با لباس فرم مدرسه و به صورت تصویری در کلاس حاضر شوند. دبیران محترم مجموعه هم با حضور در کلاس های مدرسه به تدریس ادامه می دهند. به این ترتیب شرکت در کلاس های آنلاین تداعی کننده حضور فیزیکی در کلاس می باشد.

نشریه دبیرستان دخترانه روشنگران

اجرای استراتژی دبیرستان دخترانه روشنگران

استراتژی در نشریه دبیرستان دخترانه روشنگران دوره دوم به سه عامل اساسی اشاره می کند. این سه عامل کنار یکدیگر بی‌تردید سبب موفقیت دانش‌آموزان و مدرسه خواهد شد. در ادامه به این سه عامل اشاره می‌کنیم.

  1. هدفمندی

تعیین هدف، انگیزه، فعالیت و محرک انسان برای تلاش و کوشش و در نهایت رشد و بالندگی است و اساساً انجام پذیرش هر کاری بدون تعیین هدف و درنظرگرفتن علت غایی امکان ندارد. دانش‌آموزان می‌توانند اهدافی را برای خود مشخص کنند و مشاوران دلسوز و توانمند ما راه را برای رسیدن به هدف نشان خواهند داد.

  1. برنامه‌ریزی

برنامه‌ریزی ضروری‌ترین عامل جهت نیل به آرزوهای بلند زندگی است. پس باید با برنامه ریزی تلاشمان را در جهت رسیدن به هدف بهینه کنیم. درعین‌حال بر این باوریم که هر برنامه بدون درنظرگرفتن عوامل دانش‌آموز مدرسه، معلم و اولیاء در اجرا بی‌نتیجه است.

در حقیقت ما معتقدیم که برای رسیدن به هدف و فتح قله پیروزی تعامل میان خانواده‌ها و مدرسه بسیار اهمیت دارد. درصورتی‌که این تعامل وجود نداشته باشد بی تردید تعیین هدف و برنامه ریزی فایده ای نخواهد داشت. با مثالی ساده این مسئله را روشن می کنیم.

فرض کنید که مدرسه و دانش آموز هدف کوچکی باری یک هفته در نظر گرفته اند. این هدف مطالعه ده ساعته دروس در آخر هفته می باشد. حال خانواده بدون در نظر گرفته این هدف و برنامه ریزی صورت گرفته برای آخر هفته برنامه سفر را در نظر می گیرد. در این صورت دانش آموز به هدف خود نخواهد رسید. پس تعامل خانواده، مدرسه و دانش آموز بسیار حائز اهمیت است.

  1. نظم در اجرا

نظم و انضباط یعنی توانایی وادار کردن خودتان به انجام کاری که باید در زمان معین انجام بدهید، چه مایل به انجام آن کار باشید و چه نباشید. بهترین برنامه‌ریزی در صورت عدم اجرا با بدترین برنامه برابر است.

مشاورین آموزشی دبیرستان دخترانه روشنگران چه کسانی هستند؟

همان طور که اشاره کردیم مشاوران نقش مهمی را در ارتباط با دانش آموزان و والدین ایفا می کنند. در دوران شیوع بیماری کرونا، بررسی وضعیت تحصیلی دانش آموزان، حضور مرتب و منظم در کلاس آنلاین دبیرستان روشنگران، شرکت در آزمون ها و امتحانات، بررسی برنامه های درسی و برنامه ریزی برای مطالعه به عهده این عزیزان می باشد.

با این تفاسیر دانش آموزان ارتباط زیادی را با مشاوران خواهند داشت که همین موضوع سبب شده تا مدیریت مجموعه روشنگران سرکار خانم آذری وسواس خاصی در انتخاب این عزیزان داشته باشند. این عزیزان پس از اعلام آمادگی همکاری با مجموعه روشنگران از مراحلی عبور می کنند تا تعیین صلاحیت شوند.

پس از داشتن شرایط لازم مانند تحصیلات مناسب و رزومه کاری قوی نوبت به بررسی شرایط روحی می رسد. داشتن حس همکاری، انعطاف پذیری، دلسوزی، آگاهی از به روزترین متدهای برنامه ریزی، آرامش، زبان نرم و از همه مهم تر برقراری ارتباطی مؤثر بی تردید در جذب این نیروها تأثیرگذار است.

بی شک مشاوری که نتواند ارتباط مناسب برقرار کند و یا این که با متد های برنامه ریزی فردی متناسب با روحیه و توانمندی های شخص آشنا نباشد، نمی تواند مشاور خوبی در زمینه تحصیلی و حتی روحی باشد. در این ایام مشاوران ما علاوه بر این که دانش آموزان را در راه کسب علم یاری می کنند برای آن ها دوستان خوبی نیز هستند.

نشریه دبیرستان دخترانه روشنگران

مشاوران اجرایی یکی از پایه های روشنگران

اصلاح یا انحراف یک جامعه ی كوچك مثل مدرسه که در نهایت به اجتماعات بزرگتری تبديل می گردد. در روشنگران به گروه مشاورین اجرایی بستگی دارد. چنانچه آنها از بینش کافی، برنامه‌ریزی به موقع و اجرای دقیق برخوردار باشند، مدرسه به‌سوی اصلاح پیش خواهد رفت و در غیر این صورت با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهد شد.

روشنگران و دانشگاه چه ارتباطی با هم دارند؟!

دانش آموزانی که وارد مجموعه روشنگران می شوند از دوره اول تا زمان کنکور می توانند همراهی ما را کنار خود داشته باشند. خوشبختانه تعداد قبولی های دانش آموزان دبیرستان دخترانه روشنگران در کنکورهای ده سال اخیر گواهی بر این مدعاست. البته روشنگران تنها برای هدایت دانش آموزان به سمت دانشگاه گام بر نمی دارد بلکه هدف اصلی ما هدایت و پرورش انسان هایی کامل با اهدافی والا می باشد.

برنامه روشنگران برای دانش آموزان چیست؟

نشریه دبیرستان دخترانه روشنگران برنامه ما را به طور واضح به نمایش گذاشته است. اردوهای متنوع، مناسبت های فرهنگی، دینی و ورزشی، مسابقات مختلف و … از جمله این برنامه ها بوده است. اما اکنون با توجه به شرایط کرونا اردوها از برنامه مدرسه حذف شده است. در مناسبت های مختلف ما به صورت آنلاین کنار دانش آموزان هستیم.

البته در مورد مسابقات نیز با محدودیت هایی مواجه هستیم. اولین هدف برای ما حفظ سلامت فرزندان این مرز و بوم است. همین موضوع سبب شده است تا از سوی آموزش و پرورش دبیرستان دخترانه روشنگران به جهت حفظ پویایی مدرسه در شرایط فعلی مورد تقدیر و تشکر قرار بگیرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *