کلاس‌ آنلاین دبیرستان روشنگران با توجه به شرایط موجود و شیوع بیماری کرونا در سال تحصیلی جدید خدمتی ویژه برای دانش آموزان است. در ابتدای این سال تحصیلی که به صورت حضوری آغاز شد، با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی میزبان دانش آموزان عزیز بودیم.

پس از مدتی با توجه به دستورات آموزش و پرورش و شدت این بیماری در سطح شهر تهران، تصمیم بر این شد که کلیه کلاس‌ها به صورت آنلاین برگزار شود. برگزاری کلاس ها به صورت آنلاین مستلزم داشتن تجهیزات مناسب می باشد تا این کلاس ها به صورت دو طرفه و با رضایت کامل دانش آموزان برگزار شود.

در راستای تحقق اهداف دبیرستان روشنگران ما با تهیه بهترین تجهیزات اقدام به راه‌اندازی کلاس‌های آنلاین کردیم. این کلاس ها که با تعامل ویژه میان دانش آموزان و دبیرها برگزار می‌شود دانش آموزان را در این دوره حساس از حضور در مدرسه و محیط های آموزشی مصون می دارد.

کادر ویژه آموزشی ما در کنار کادر اداری این مجموعه در تلاش هستند تا دانش و تجربه خود را به بهترین شکل ممکن در اختیار دانش آموزان قرار دهند. خوشبختانه بستری که برای برگزاری این کلاس ها تهیه کرده ایم، تا به حال پاسخ گوی نیاز دبیران گرامی و دانش آموزان عزیزمان بوده است.

کادر آموزشی و اداری با حضور در مدرسه باعث ایجاد نظم بیشتری در کلاس‌های غیر حضوری شده اند و این نتیجه ای جز انتقال بهتر و کامل تر دروس به دانش آموزان ندارد. خوشبختانه اولیای عزیز در کنار دانش آموزان با همکاری بی‌شائبه خود ما را در این زمینه یاری کرده اند.

در ادامه درباره چگونگی برگزاری این کلاس ها، پروتکل‌های بهداشتی، مزایا و معایب کلاس‌های آنلاین و … برای شما مطالبی را تهیه کرده ایم. برای اطلاع از این مطالب کافی است تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

کلاس‌ آنلاین دبیرستان روشنگران و برگزاری در دوران کرونا

همان‌طور که اشاره کردیم کارکنان دبیرستان دخترانه روشنگران برای برگزاری کلاس‌ها در مدرسه حاضر می‌شوند. به‌این‌ترتیب کلاس‌های آنلاین در محیط مدرسه و با تجهیزات کلاسی آغاز می‌شود. یکی از نکات مهم در برگزاری کلاس‌ آنلاین دبیرستان روشنگران، آنلاین بودن آن می‌باشد.

بی‌تردید تا به امروز کلاس‌های آنلاین یا غیرحضوری زیادی را دیده‌اید. بیشتر این کلاس‌های به‌صورت یک‌طرفه و بدون حضور دانشجو یا دانش‌آموز برگزار می‌شود. در برخی از این کلاس‌ها اساتید درسی را که می‌خواهند ارائه دهند ضبط کرده و برای استفاده دانش آموزان یا دانشجویان ارسال می‌کنند.

در کلاس‌ آنلاین دبیرستان روشنگران، کلیه دانش آموزان باید پشت سیستم های خود حاضر شوند و تعامل کافی با دبیر خود را داشته باشند. در حقیقت دبیران ما با یک دوربین که متصل به سیستم آن ها می باشد کلاس درس را آغاز می کنند.

از طرف دیگر دانش آموزان هم باید سیستم هایی را در اختیار داشته باشند که هم دارای دوربین باشد و هم توانایی پخش و ضبط صدا را داشته باشد. به‌این‌ترتیب دبیر حین آموزش می تواند دانش آموز را به چالش بکشد و دانش آموز نیز می تواند پرسش های خود را به راحتی مطرح کند.

در حقیقت تنها تفاوتی که در این کلاس می توان دید، عدم حضور فیزیکی دانش آموزان در کلاس درس می باشد. این نوع برقراری کلاس هم پاسخگوی نیازها و سؤالات دانش آموزان می باشد و هم پاسخگوی سؤالات و نیازهای دبیران است.

از نظر روان شناسی شما هنگامی‌که صحبت می‌کنید نیاز به برقراری رابطه چشمی و لفظی با مخاطبان خود دارید. درصورتی‌که این نیاز برطرف نشود پس از گذشت مدتی انگیزه ای برای ادامه کار نخواهد ماند. از طرف دیگر مخاطب هم ممکن است حوصله توجه به سخنران را در کلاس‌های این‌چنینی از دست بدهد. که با این کلاس ها ما نیاز هر دو را برطرف کرده ایم.

دبیرستان روشنگران

 

مراقبت های ویژه بیماری کرونا

در این ایام با توجه به توصیه‌هایی که سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت اعلام کرده است باید مواردی که در ادامه عرض می‌کنیم، توجه ویژه داشته باشیم و این موارد را رعایت کنیم.

  • شست و شوی مداوم دست‌ها

از مهم‌ترین نکاتی که سازمان بهداشت و پزشکان به آن اشاره‌کرده‌اند شست و شوی مداوم دست‌ها و پاشیدن الکل بر روی سطوح به‌خصوص سطوحی که با آن‌ها بیشترین ارتباط راداریم، می‌باشد. شست و شوی درست دست‌ها باید بیش از بیست ثانیه باشد و تمام اجزای دست به‌خوبی با آب و صابون شسته شود.

  • رعایت فاصله ایمنی در اجتماع

زمانی که وارد فروشگاه، مغازه یا صف بانکی و … می‌شوید باید حداقل یک متر و نیم با شخصی که نزدیک شما است فاصله داشته باشید. در غیر این صورت وارد فروشگاه یا مغازه نشوید.

  • عدم لمس اجزای صورت

تمام تلاش خود را بکنید تا به اجزای صورت خود به‌خصوص زمانی که خارج از منزل هستید دست نزنید. اجزای صورت شامل چشم‌ها، بینی، دهان و … می‌شود.

  • رعایت بهداشت تنفسی

حین عطسه و یا سرفه سعی کنید درصورتی‌که دسترسی به دستمال‌کاغذی ندارید با آرنج جلوی بینی و هان خود را بگیرید. از دیگر مواردی که در این زمینه باید رعایت کنید استفاده از ماسک‌های بهداشتی است که باید در طول روز بر روی صورت خود داشته باشید.

  • پیگیری سریع علائم بیماری

درصورتی‌که علائمی شبیه به تب، سردرد، گلودرد و … دارید بلافاصله به پزشک مراجعه کنید تا از پیشروی بیماری جلوگیری کنید. با توجه به وارد شدن در فصل پاییز و زمستان لطفاً علائم بیماری را جدی بگیرید.

  • دنبال کردن اخبار و علائم جدید بیماری

متأسفانه این بیماری با گذشت زمان علائم مختلفی را نشان داده است که از جمله آن می توان درگیری ریه، از دست دادن بویایی و چشایی، اختلال در بینایی، اختلال در سیستم گوارشی و … را نام برد.

تعامل ویژه دانش آموزان با دبیرها در کلاس آنلاین

تا این بخش از مقاله پارها به تعامل میان دانش آموزان و دبیران اشاره کردیم. در کلاس‌ آنلاین دبیرستان روشنگران با استفاده از سیستم بی‌نظیر آموزشی این تعامل به میزان بالایی برقرار است. در این راه نکاتی وجود دارند که دانستن آن‌ها خالی از لطف نیست.

مدیریت دبیرستان دخترانه روشنگران با توجه به شرایط و شیوع کرونا اقدام به خرید سرورهای مجازی کردند تا دبیران بتوانند در ساعت‌های تعیین‌شده کلاس‌های خود را بدون افت کیفیت اینترنت برگزار کنند. با توجه به ضعف‌هایی که در بستر اینترنتی وجود دارد ما تلاش کرده‌ایم که این ضعف را به حداقل برسانیم.

تجهیزات به ما این امکان را دادند تا کلیه دبیرها به‌صورت هم‌زمان کلاس‌های خود را در سطوح و دروس مختلف برگزار کنند و دانش آموزان بدون هیچ کمبودی در مقاطع مختلف به تحصیل بپردازند. نکته مهمی که در این میان باید به آن اشاره کرد همکاری بی‌نظیر والدین در این زمینه بوده است.

تهیه سیستم برای دانش آموزان، آموزش کار با سیستم‌ها، نصب نرم افزارهای مورد نیاز و تهیه اینترنت در بستر مناسب از جمله گام هایی هستند که والدین در این راه برداشته اند. به‌این‌ترتیب ما توانسته‌ایم تا علاوه بر تعامل با دانش آموزان با والدین نیز در تعامل باشیم.

پس از برگزاری کلاس ها مشاورین محترم مجموعه ما با بررسی وضعیت دانش آموزان در کلاس درس، کیفیت کلاس درسی، کیفیت سطح آموزش و… درصدد بهبود کیفیت و برطرف کردن و موانع و مشکلات هستند. پیگیری حضور مستمر دانش آموزان در کلاس علاوه بر این که توسط دبیران مجموعه صورت می گیرد، توسط مشاورین ما نیز انجام می‌شود.

از دیگر مواردی که باعث می‌شود این تعامل افزایش پیدا کند پوشیدن لباس فرم توسط دانش آموزان است. به‌این‌ترتیب کلاس را به رسمیت می شناسند و با برقراری ارتباط تصویری، دبریان میزان نظم و حضور دانش آموزان در کلاس را بررسی می کنند.

دبیرستان روشنگران

معایب و مزایای کلاس‌های آنلاین دبیرستان روشنگران

همان‌طور که تا این جا اشاره کردیم کلاس‌های آنلاین به طور کلی معایب و مزایای زیادی دارند که در این بخش به بررسی کلاس‌های آنلاین دبیرستان دخترانه دوره دوم می پردازیم. اگر به طور کلی بخواهیم این موضوع را بررسی کنیم شاید تهیه تجهیزات یکی از معایب کلاس‌های آنلاین باشد که با توجه به شرایط کنونی کشور چاره ای جز تهیه این تجهیزات برای کسب علم و دانش فرزندانمان نداریم.

یکی دیگر از عیب های کلاس آنلاین هم نیاز به اینترنت می باشد که ممکن است با توجه به بستر اینترنتی کشور کمی مشکل ساز شود که باز هم چاره ای نیست. اگر به مزایای کلاس‌ آنلاین دبیرستان روشنگران بخواهیم اشاره کنیم باید موارد زیر را نام ببریم.

  1. امکان تعامل تصویری دو طرفه در کلاس‌ آنلاین دبیرستان روشنگران
  2. امکان تعامل صوتی دو طرفه
  3. امکان ضبط کلاس‌های صوتی و تصویری در منزل
  4. حضور در کلاس ها بدون رفتن به مدرسه
  5. مصون ماندن از محیط های آلوده
  6. پرسش از دبیران حین تدریس به صورتی صوتی و متنی
  7. پاسخگویی به سؤالات دبیر حین تدریس به صورت صوتی و متنی
  8. شرکت در آزمون های مختلف
  9. شرکت در امتحانات به صورت تصویری
  10. تعامل با دانش آموزان دیگر به صورت صوتی، تصویری و متنی

بررسی کیفی کلاس ها با برگزاری آزمون

کلاس‌ آنلاین دبیرستان روشنگران در تلاش است تا با برگزاری آزمون های هفتگی و ماهانه کلاس‌های آموزشی را از نظر کیفی بررسی کند. به‌این‌ترتیب کلیه دانش آموزان با شرکت در این آزمون ها مورد بررسی و ارزیابی دقیق قرار می گیرند و با توجه به نتیجه دبیران و مشاوران آن ها را در این راه یاری می کنند.